Friday, February 10, 2012

Tentang satu ayat...



اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
Ihdinas Siratal Mustaqim

Tunjukkanlah kami ke jalan yang lurus
Show us the straight path


Frasa ini tercantum pada Surah Al-Fatihah ayat 6-7 yang berbunyi:

Tunjukilah kami jalan yang lurus, iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau (Allah) beri Nikmat, bukan jalan yang dimurkai, bukan pula jalan orang-orang yang sesat. 
(Al-Fatihah / Pembukaan : 6-7 )



yer...
bukan wang berjuta yang aku minta...
bukan emas permata bergunung yang aku pinta... 
bukan juga mengharap pangkat dan darjat dunia...

tapi...
tunjukkan aku yang salah itu salah...  
benarkan aku membenarkan yang benar...

~Cik Kaki~





# Mandi pagi tadi niat 'sahaja aku mandi sunat hari Jumaat kerana Allah s.w.t'  tak? kalo tak rugi lorrrrr... melakukan rutin harian dengan membenarkan sepotong ayat itu di hati jer dah dapat PAHALA. tapi kalo dah niat mandi wajib pun aper ader hal! hehehehee... ;)


6 comments: